Jaarverslag en jaarrekening 2023

We hebben zojuist ons jaarverslag en onze jaarrekening van 2023 gepubliceerd.

Deze kun je hier downloaden, of op onze ANBI pagina.

Bekijk het jaarverslag van 2023.

Bekijk de jaarrekening van 2023.

Onderstaand voorwoord, geschreven door Joanne van Meeuwen en Peter Oudshoorn werd gepubliceerd in het jaarverslag:

De toekomst is zeker omdat die in Gods hand ligt

Het lijkt wel alsof elk opeenvolgend jaar een ‘veelbewogen’ jaar is. Als we letten op wat er in de wereld gebeurt dan lijken de gebeurtenissen elkaar in razend tempo op te volgen. Ook binnen OMF hebben we een veelbewogen jaar achter de rug. We hebben zowel mooie als moeilijke ontwikkelingen meegemaakt.

Bij de mooie ontwikkelingen denken we aan de wissel van Patrick Fung naar Joseph Chang als General Director van OMF International. We danken God in wat Hij de organisatie in deze godvrezende mannen heeft geschonken en schenkt. Ook hoorden we mooie verhalen over Gods werk dat zo zichtbaar vrucht draagt in Zuid Oost-Azië. Binnen OMF Nederland gebeurde ook veel dit jaar. Er werd hard gewerkt aan allerlei (systeem-) veranderingen en er waren diverse personeelswisselingen. Ook Hans Colenbrander, directeur van OMF NL, kondigde zijn vertrek aan. Dat betekent opnieuw een spannende overgang voor ons als organisatie. Hans gaf ons allemaal een gebedskruis mee dat je kunt vasthouden als je bidt. In het gebed dat daarbij afgedrukt was, staat onder andere: ‘Here, hoewel ik misschien angstig ben, weet ik dat niets mij kan scheiden van Uw liefde; noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel – helemaal niets. Amen’.
Dat maakt dat we met vertrouwen naar een toekomst vol van hoop kijken. De toekomst is zeker omdat die in Gods Hand ligt. Tot die tijd doen we wat onze hand vindt om te doen en verwachten we alles van de Heer van de oogst in de wetenschap dat we zonder Hem niets kunnen doen. De velden zijn wit om te oogsten, bid dan mee dat Hij arbeiders stuurt om de oogst binnen te halen.